Verhuizing – deel 2

Oei oei oei, wat gaat de tijd snel! En wat heb ik ontzettend lang niks van me laten horen! Ik dacht steeds dat ik een blog zou schrijven als ons nieuwe huis helemaal mooi was ingericht, maar ik kom tot de conclusie dat ik dan wel heel lang niks zal schrijven! In februari zijn we verhuisd van mijn schoonmoeder (zie mijn eerdere blog) naar ons droomhuis! Na een periode van zo’n 4 jaar zijn we eindelijk daar waar we wilden zijn: een vrijstaand huis met een lekkere tuin en vooral heel veel ruimte! Maar hoe richt je zo’n groot huis nu in?

Tja, dat is dus best lastig. Vooral als je uit een huis komt dat 2 keer zo klein is, dan heb je gewoon niet zo veel spullen. En de spullen die je hebt, zijn gekocht in de tijd dat je net startte op de woningmarkt en dus veelal concessies waren qua geld en grootte. Het gaat dus echt wel een meerjarenplan worden voordat ons huis zo is als we willen. En misschien is het wel nooit af! Want over een paar jaar kan het best zo zijn dat de urban/industriële stijl die ik nu zo leuk vindt, helemaal niet meer zo leuk is. Nou ja, dat zien we dan wel weer!

12650832_10207097051963099_2040613152882921468_n

We hebben de sleutel!

Het gevolg is dus dat ik hier geen prachtige promoplaatjes van ons interieur kan laten zien. Tenminste, een paar hoekjes lukt natuurlijk wel, maar de grote overzichtsfoto’s die je ook wel in de magazines ziet, die moet ik je nog even schuldig blijven. Het moet natuurlijk wel goed zijn!

12814741_10207373733759971_3989414150314607437_n

Vetplantjes steken mooi af tegen het hout en het betonlook behang

In de kinderkamers kon ik me helemaal uitleven. Die mochten from scratch worden ingericht, heerlijk! Voor onze zoon, die inmiddels 4 is, koos ik voor een stoere kamer met een wand van onbehandeld underlayment en een wand met zwart krijtbord/magneetbehang van Groovy Magnets. Als hij dan later groot is, kan hij daar mooi aan z’n bureau zitten en de wiskundige formules die hij als huiswerk heeft, op de muur kalken! Het geheel heb ik ingericht met een grijze houten kast van VTwonen en een grijs houten kajuitbed, met trappetje! Als werkplek heeft hij een vintage schoolbureautje.

De kamer van onze 2-jarige dochter zou geen zoetroze meisjeskamer worden, nee ik wilde voor haar ook een wat stoerdere maar toch meisjes inrichting, die ze later ook nog leuk zou vinden. Eén muur werd behangen met het mintgroene wiebertjes behang van Ferm Living, terwijl de wand aan de overkant donkergrijs werd geverfd. Een mooie basis om af te maken met een wit houten bed en kast van VTwonen. Voor de vrouwelijke touch heb ik 3 pompoms toegevoegd en een zwart bankje met een lekker schapenvachtje er op. Kan ze heerlijk boekjes op lezen.

Ik zal voortaan weer wat vaker bloggen en werk toe naar nieuwe foto’s van ons eigen interieur. Heb ik gelijk een goede stok achter de deur!

 

Geef een reactie

